Hantera stress bättre

Lär dig att hantera stress bättre med hjälp av andningen. Långvarig stress är ett stort problem idag som ligger till grund för många sjukdomar. Med hjälp av effektiv andningsteknik kan du lära dig påverka ”gasen och bromsen” i ditt nervsystem.

Hjälp till självhjälp

Långa djupa andetag

MediYoga är välkänt som ett effektivt redskap för att komma tillrätta med stress och utmattningssymtom. Det ”långa djupa andetaget” som utgör grunden för yogan lugnar och balanserar det autonoma, icke viljestyrda, nervsystemet (ANS). Tillsammans skapar andningen, övningarna, koncentrationsteknikerna och meditationen en helhet som löser upp blockeringar, balanserar energisystemet och ökar stabiliteten i kropp och sinne.

HRV Biofeedback

HRV Träning syftar att lära sig påverka det mentala, fysiska och emotionella tillståndet. Målet är att öka sin förmåga att hantera sina stressreaktioner och sin förmåga till återhämtning.

Den grundläggande träningen handlar om att lära känna sin inre ”gas” och ”broms” med hjälp av ett datorbaserat biofeedback-verktyg där man får mätbara resultat.

Djupavslappning

Antistressbehandlingens syfte är att skapa djup avspänning i kropp och sinne. Det är inte en vanlig avslappnande massage utan här kombineras behandlingen med en andningsövning, lättare beröring på punkter som aktiverar avspänning och lätt massage. Behandlingen är till största delen intuitiv.

välj din väg

Kontakta mig för mer information 

Spread the word